Zavedení systému měření spotřeby energie v hnacích vozidlech Českých drah
- Registrační číslo projektu
-
CZ.04.1.40/0.0/0.0/17_045/0000204
- Přesné místo realizace
-
ČR
- Příjemce
-
České dráhy,a.s.
- Místo realizace
-
Celá ČR
- Typ projektu
-
Železniční - vozový park
- Stav projektu
-
Projekt dokončen
- Specifický cíl
-
SC 1.6 - Vytvoření podmínek pro širší využití železniční a vodní dopravy prostřednictvím modernizace dopravního parku
- Prioritní osa
-
1 - Infrastruktura pro železniční a další udržitelnou dopravu
- Datum zahájení
-
19.1.2019
- Datum ukončení
-
20.12.2020
- Datum proplácení
-
- Datum schválení Řídicím orgánem
-
18.11.2018
- Datum schválení Evropskou komisí
-
- Celkové náklady projektu
-
30 116 416,00 Kč
- Schválený příspěvek z fondů EU
-
12 441 500,00 Kč
- Proplaceno příjemci - příspěvek EU
-
- Celkové způsobilé výdaje
-
24 883 000,00 Kč
Určování spotřeby elektrické energie a nákladů spojených se spotřebou elektrické energie u jednotlivých vlaků vybrané kategorie v síti Správy železniční dopravní cesty je velice aktuální problematika. Energetická náročnost vlaků s elektrickými hnacími vozidly je komplikovaná problematika vzhledem k mnoha proměnlivým parametrům, které nelze vždy vhodně vyhodnotit ve vztahu k technologii dopravy. Přesnější určení spotřeby elektrické energie jízdy vlaku je nutností pro splnění podmínek Evropské komise a k další postupné liberalizací dopravního trhu v ČR. S určením spotřeby elektrické energie vlaků je spojena zejména problematika měření elektrické energie, rekuperace elektrické energie a přenosové ztráty trakčních napájecích systémů, ale i problematika postupného přechodu ze stejnosměrného systému 3 kV DC na střídavý 25 kV, 50 Hz AC v ČR.
Zpět na seznam projektů